Galleri Stald sætter pris på skrald

Galleri STALD sætter pris på skrald. Gør du?

Så kan du nemlig se eller gense indslaget fra weekendens supermarked på tv2 LORRY:

http://www.tv2lorry.dk/artikel/43906?autoplay=1

Vi vil i øvrigt gøre opmærksom på at der er meget mere TASTE THE WASTE i omløb:

Navnet eksisterer nemlig allerede. Organisationer i Tyskland og Holland gør på deres hjemmeside opmærksom på overforbrugsproblematikken.

http://tastethewaste.com/

Arrangørerne af dette har netop haft dokumentaren “Taste the Waste” med på Berlinalen. Den kommer til København til sommer.

Her i DK kan du tjekke Danmarks største bevægelse mod madspild ud på:

http://www.stopspildafmad.dk/

1 kommentar

Filed under 3. Udstillinger 2011

1 responses to “Galleri Stald sætter pris på skrald

  1. Godt initiativ! Jeg sætter selv en ære i ikke at smide mad ud; både af princip og fordi jeg ikke har råd til det.
    Men jeg synes det ville være bedre at sætte det i system, i stedet for “bare” at lave det til en happening. Lær folk, hvor man finder kasseret mad, hvad man skal gå udenom, hvordan man undgår problemet at det betragtes som tyveri.
    Alle de praktiske ting.
    Det var et godt indslag i Lorry (i mangler forøvrigt at lave linket klik-bart), men hvad jeg så var “velstillede” mennesker, som godt havde råd til at købe deres egen mad. Jeg så ingen mennesker, som var oprigtig glade for at de for en gang skyld kunne få nogle gode grøntsager uden at vælte budgettet.
    Jeg er selv så fattig at min mad bliver for uvarieret og dermed usund, og derfor overvejer jeg også “dumpster-diving”, men jeg har ikke lyst til at blive anholdt for at stjæle “affald”.
    Men rigtigt godt at i sætter fokus både på fattigdom og madspild.

Skriv en kommentar