Kæphæst

Ny udstilling i Galleri STALD

Kæphæst

26.6 – 25.7

Fernisering 25.6. kl 19-22

Det nutidige kunstnerkollektiv Moder (Lise Baltzer, Morten Vejlgaard, Halfdan Trolle, Linda Hansen og Laura Eriksen) udstiller i Galleri STALD

Moder har en kæphest med verden.

Moder har arbejdet med Hesten som en metafor for næsten alt – er det hestene eller mennesket der er har kontrollen ?

En mytisk hybrid  – menneske/hest og hest/menneske  – som hoved til hoved vil føre samtaler på væggen og ud i rummet.

Teenageårenes “passer jeg ind ? “ problematik – hestepige/dreng eller ej.

Navngivne figurer som stedfortrædere for ……….

“……….jeg er et sted mellem jerusalems ødelæggelse og gammel julepynt

duften af voldshandlinger, smagen af  brusk og asfalt

jeg har malet mine fødder sorte i protest mod verden

det knaser genstridigt i min hjerne

Hurra for den søde hætteklædte bøddel, du er min frelse. Mestermand.

mestermanden… en tom gestus.”

Udstillingen består af installation, tegning, foto, tekst og lyd.

Skriv en kommentar

Filed under 4. Udtillinger 2010

Skriv et svar

